Jesi besan?! Jesam! Što si besan?! Ne znam!
faust4ever | 28 Oktobar, 2010 01:15
Ahhh, taj Beograd.... Grad koji mrzim najviše na svetu. Tačka u kojoj je koncetrisana najveća masa debila...
Mogu da zamislim nekog retardiranog Rimljanina, glavnog inžinjera kako stoji na nekom brdu blizu ušća, pre nekih 2000 godina i kako prelazi rukom preko horizonta, pokazujući svojim radnicima svoju viziju – višemilionski grad, ceo od belog mermera, obliven blistavim zlatom, centar ljudske civilizovanosti, udaljen od varvarskih država, bezbedno ušuškan među svojim zidinama, kosmopolis, drugi Rim, grad čiji će stanovnici leteti u metalnim pticama dok odlaze u trgovine i koji će se okupljati na agorama da bi opštili o kulturi, filozofiji i politici, grad opšteg blagostanja i harmonije u kome neće biti pohlepnih i zlih ljudi, grad u kome će obitavati samo oni najnajbolji, grad slobode i demokratije u kome će demos koji će predstavljati čista aristokratija koja je nastala usled dugogodišnjeg vrednog rada odlučivati o svemu i gde će svako biti jednak. Koliko li se samo taj lik zajebo... Da je znao u kakvo će se sranje pretvoriti njegov Singidunum odmah bi zapalio jednu ogromnu logorsku vatru na mestu gde je sad Knez Mihajlova i spalio bi sve svoje planove koje je godinama vredno crtao koliko ih ima pa bi se zatim na to zgarište slatko ispišao govoreći sebi kakav je kreten bio nakon čega bi se vratio konstrukciji katapultova.
Stvarno ne mogu da razumem kako neko ko ovde nije rođen i ko ovde, u ovom usranom gradu, nije odrastao, može da voli i ceni i da se tripuje da je najbolji na svetu. Stvarno ne znam odakle bih počeo sa isticanjem toga koliko je Beograd jedan retardiran grad.
Verovatno bih mogao da krenem od njegove veličine. Zašto je grad toliko jebeno veliki? Sigurno nije toliki zbog bogatsva i blagostanja koje poseduje. Pre će biti da je to tako zbog proporcionalnog povećanja procenta debila tokom svake godine koji željno i privučeni kao muve na govna dolaze u bg u želji za fortune & glory. Debili su utoliko više ukoliko misle da je ovaj grad baš njih sačekao širom otvorenih ruku spreman da im servira dug i srećan život.
Svaki novopridošli građanin-brđanin, bilo da je „akademski građanin-brđanin“, bilo da je došao u nadi da će naći posao svojih snova (verovatno će završiti na gradilištu) prvo mora da nađe negde gde će stanovati. Pre toga, naravno, u atobusu sve cupka dok putuje sa svog brda, maštajući o sreći i blagostanju koje će ostvariti i blene kao tele u šarena vrata kada prvi put u životu ugleda zgrade koje imaju više od četiri sprata. Onda izađe iz busa i kupi Halo oglase. Krene da traži stan. Očekuje palatu bez gazde u samom centru grada sa parnim grejanjem, full vc-om i đakuzi kadom, kablovskom televizijom i internetom, na 2min od Knez Mihajlove za 50€. Završi u Kaluđerici u nekoj šupi koja nema ni vc, a kamoli internet i sve to za samo 150€ mesečno. Posle početne euforije što je, jebote, najzad postao Beograđanin i pošto javi svim svojim komšijama u svom rodnom selu da se lepo smestio i da živi kao bubreg u loju, taj debil počinje da shvata (ali ekstremno polako zbog svoje retardiranosti) da mu treba 45 min do sat vremena (kad je zima, onda još više) da stigne do centra da bi delio letke na ulici u full radnom vremenu za 300€ mesečno i počinje da ga nešto žulja, počinje da mu smeta što živi toliko daleko, počinje da mu smeta što se svaki dan gura u prevozu, počinje da mu smeta što je jebeno sam u višemilionskom gradu, počinje da mu smeta što radi buđav posao, počinje da pada u depresiju. Bravo! Stvarno si uspeo u životu retardu jedan!
Sada pomnožite to sa 1000000000000 ljudi godišnje i dobijete jedan retardirani grad pun nervoznih seronja koji se, zbog svoje frustracije koju su stekli opštim nezadovoljstvom u svom životu, izdrkavaju na meni, nevinom liku koji teži da što pre pobegne iz ovog sranja. Mrzim seronje koji se nezadovoljni svojim promašenim životom voze pored mene jebenim gradskim prevozom i koji me po defaultu gledaju namrgođeno i potišteno kao da sam im pobio pola porodice. Mrzim prokletnike koji me bezobzirno zakače na ulici i još se deru na mene što nisam gledao gde idem. Mrzim dijabole koji kao muve bez glave hodaju ulicama ovog propalog grada sa nabijenim slušalicama u ušima, željne malo samoće i odvojenosti od rulje koja ide u njenom smeru. Mrzim kilometarske redove u jebenim Maksijima i Idejama i Super Veroima i bankama i fakultetima i ostalim sranjima jer se tu iskazuje prava priroda ljudi koji su pod jebenim pritiskom, pritisnuti ruljom koja stoji ispred njih i iza njih. Svuda samo gužva, gužva, gužva, čekaj red, čekaj red, čekaj red, žuri, žuri, žuri!!! Čemu tolika žurba ljudi? Čemu toliki pritisak? Kad bih pravio anketu na tu temu niko živ ne bi znao da mi da odgovor. A nervoza se širi poput kuge, nema osobe koju je zaobišla. Neki retard, nezadovoljan svojom pogrešnom odlukom da dođe u ovaj pakao, nagazi me u prevozu iz sve snage, onako, da da sebi malo oduška, ja prsnem jer znam da je to uradio namerno i jer mi se nije izvinio pa se onda kasnije izderem na svoju devojku kao najveća debilčina zbog neke nebitne gluposti, pa onda ona prsne pa se izdere na svoju drugaricu jer joj nije lepo pogledala u šolju, a onda ova opet prsne i kasnije se izdere svojoj cimerki jer je ostavila gaće na sred svog kreveta i tako u nedogled sve dok svakog pojedinačnog čoveka na teritoriji Beograda i šire okoline ne sustigne ovo prokletstvo hejta. To je to što se tiče onih koji su došli ovde da bi našli sreću i blagostanje i posao iz snova. Uglavnom nađu đoku.
Sada sledi reč ili dve o akademskim građanima, aka studentima. Veliku većinu njih čine seljačići koji potiču iz svojih malih i nebitnih mestašca koja nikada (na žalost) neće moći da izbrišu iz svoje lične karte i koji su došli u ovaj Sin City željni ukusa slobode, željni da makazama odrežu svoj povodac i predaju se bludu. Njihov zadnji motiv je studiranje i sticanje obrazovanja. Čak i ako studiraju, to čine da bi kasnije našli kul posao i zgrnuli brdo love. Ipak, njihova glavna misija jeste da postanu Beograđani i da izbrišu svoju provincijsku prošlost što je moguće više. Kako se to postiže? Pa nije to toliko teško... Prvo se treba odreći svog seljačkog naglaska, te jedine izdajice koja te na kraju krajeva uvek može izdati i prikazati tvoje pravo poreklo. To se postiže vrlo marljivim i napornim radom. Potrebno je sramotiti se pred ostalima kada se nepravilno izgovori Morava i moramo se brzo ispraviti na „pravilan“ akcenat, jer ukoliko to ne učinimo pocrvene nam uši od srama i ostajemo do kraja života žigosani kao rogonje i nepismeni seljačići koje nije vredno slušati. Dalje je neophodno prilagoditi stajling i pokazati koliko smo mi velike individue tako što ćemo iskopirati nekog kul lika koga smo videli na ulici. Onda prefarbamo kosu, stavimo par pirsinga, uplatimo teretanu da bismo nadrkali mišiće i očuvali liniju (jer smo se ispustili od kad nismo orali njivu), odemo u kinesku robnu kuću i kupimo fake chanel torbe i bluze, kupimo kul šminku i kajševe na Zelenjaku, pa onda krenemo da izlazimo u „najveće i najatraktivnije“ diskoteke, kafiće i splavove na Balkanu. Usput kao studiramo i padamo sve ispite redom ili dobijamo sve šestice (jer je bitna smo jebena diploma). Vau, bravo! Divim se vašoj sposobnosti da sisate pare od svojih roditelja i da traćite svoje vreme tripujući se da živite u Sex i gradu. Takvih je svake godine sve više i više. Nije mi jasno kako neko može tako lako da se odrekne svog porekla i da ga bude sramota što je došao sa brda, da dozvoli da ga ovaj jebeni Beograd promeni (ali samo spolja, naravno, jer brđanin ostaje brđanin uvek). Stvarno ne znam šta je gore: to što brđani ostaju brđani iako su promenili svoju spoljašnju formu (što se ne menjaju na bolje) ili to što uopšte dozvoljavaju da budu promenjeni.
Ali najgori od svih jesu „starosedeoci“ ovog grada. To su „aristokratske“ porodice koje misle da su toliko posebne i da su toliki nobles, da mi ostali ne smemo da ih pogledamo u oči. To su oni koji se deru svakome ko ih iznervira uz reči „Marš odakle si došao, seljaku jedan!“. To su oni čiji roditelji potiču iz istog tog sela u koje sada njihovi sinovi ćerke teraju nas kad nas zakače na ulici u svoj svojoj nepažnji. Oni su ubedljivo najgora sorta upravo zbog te svoje istripovanosti i osećaja pravog pripadništva starosedeocima. To su oni koji su svu svoju imovinu nasledili i koji u životu nisu čuli za reč mučenje i koji zauzimaju prva mesta na Kolarcu kada su na repertoaru najskuplji koncerti (nebitno od toga šta se izvodi). Oni misle da im sve to daje za pravo da se postave iznad nas ostalih smrtnika. Što je najgore, svi teže da postanu kao oni. Svi teže da jednoga dana izistinski daju sebi za pravo da nekoga ko je „ispod njih“ teraju odande odakle su došli uz najgore psovke koje su se prenosile s kolena na koleno u selu odakle potiču njihovi predaci. Svi žele da budu kul i posebni i nobles. Ali ne ide to tako, na žalost....
U svakom slučaju okružen sam svim takvim seronjama i jedva čekam da odem odavde, bilo gde, u neko malo mesto, gde svuda mogu da stignem peške za 15 min i gde neću imati potrebu da žurim i da se guram i da čekam kao debil ne znam ni ja šta i gde ću imati priliku da stvarno iznesem svoje znanje, gde ću uspeti da opravdam svoju diplomu i gde ću biti ponosan na svoj mentalitet i na svoje poreklo, negde gde me neće biti sramota kada kažem da sam odatle i odatle, gde neće upirati prstom u mene obeležavajući me na osnovu mog akcenta; jedva čekam da izađem odavde i nastanim se u nekom mirnom meštascu u Sremu gde će me poštovati i gde ću ja poštovati druge i gde ću zakopati svog Fausta zauvek, gde ću se osloboti ovih lanaca mržnje i gde ću živeti u pravom blagostanju, vođen realnim ciljevima, svestan da do njih neću stići lagano kao što mnogi misle da će uspeti dolazeći u ovaj usrani Singidunum.
Do tad ću hejtovati iz sve snage... jer Vi to zaslužujete.
gasstrocity | 28/10/2010, 01:55
Dobro dosao u Vojvodina, ma gde god!:)Bogu hvala sto sam lala :)
stepskivuk | 28/10/2010, 09:07
Ima ljudi koji,ma gde bili,svuda vide samo "seronje" i "debile"
Nadam se da ti nisi jedan od njih.
Beograd je Beograd.
U njemu lepotu vide oni koji lepotu gledaju...
Pozdrav.
faust4ever | 28/10/2010, 09:22
Znao sam da će biti komentara tipa "Što si onda dolazio kad ti se toliko ne sviđa!?"... Lepo sam i to hteo da napišem, ali rekoh da ne dužim. Evo odgovora svima koji se to pitaju: Došao sam jer jedino ovde imam fakultet koji je kao priznat i izvan granica lepe naše, tj. zbog Bolonje (iako je i ovde to kao šatro Bolonja, ali bitno je da piše na diplomi, zar ne?) i jer je državni fakultet i jer ne moram da ga plaćam 3, 4 hiljade evra po godini. Neću da bacam vreme studirajući nešto sa čim neću biti priznat tj. "akreditovan" iako sam uložio ogromnu količinu truda i neću da bacam pare na nekvalitetnu nastavu. Problem leži u tome što Beograd drži prokleti monopol nad svim ustanovama u Srbiji i praktično moli da svi nagrnu u njega, bilo da su srećni zbog toga ili ne. Da sam imao u svom gradu fakultet koji ovde studiram nikad ne bih ni pomislio da dođem u ovo sranje od grada. Uživao bih jednostavno u svoj svojoj zen mirnoći dok šetam do faksa peške koji je udaljen od moje kuće čitavih 15 min. Ne bi bilo nerviranja, ne bi bilo hejtovanja. Samo stari Faust koji gleda samo svoja posla...
faust4ever | 28/10/2010, 09:42
Voleo bih da mogu da stavim antidebilne i antiseronjske naočare i da filtriram sve one gadosti koje gledam dok idem niz put. Ali onda bi ostalo samo par ljudi na tom putu jer bi naočare izbrisale 98% ljudi. Onda se ne bih nervirao iako bih i dalje naletao na njih, slep na njihova prokletsva i psovke. Ali s obzirom da je nemoguće nataći te naočare i što je nemoguće izmeniti ljudsku egoističnu prirodu, ostaje mi samo da hejtujem seronje ma gde da ih vidim. Smatram da je u Sremu i uopšte na severu mentalitet malo mekši, ima seronja i tamo, ali tamo je to nekako drugačije, čovek se lakše pomiri sa tim.
Što se tiče lepote Beograda, njegova lepota se izražava jedino u ženama koje poseduje, u svojoj arhitekturi i u ničemu više. Sve ostalo je sranje, bljak i fuj. Čak je i arhitektura počela da biva sve gora kad malo bolje razmislim... Težnja Beograda da postane "evropski" i "moderan" počinje polako da uništava stari dobri boemski izgled grada. I nije mi jasno zašto svaki prokleti lokal mora da ima neku englesku reč ili reč na latinici. Nisam nacista i nemam ništa protiv latinice i engleskog, štaviše i sam ih koristim stalno, samo mi smeta kad na svakom ćošku čitam "Banca Intesa", "Downtown", "Lounge", "Hleb&Kifle" (zašto su u jedan od retkih logoa koji su napisani na ćirilici morali da ubace prokleto "&"?), sve je to nekako fensi i fejk i jeftino a sve u nadi da će privući pažnju strancima. U stvari je sranje. Na žalost to ne mogu da promenim i ne vredi mi da se žalim, ovde samo iznosim šta mi bode oči svestan činjenice da će se sve još više pogoršavati. Ok, dosta sam kenjao...
kiza | 28/10/2010, 09:46
Eeeee,mukice moja...bacas hejt po mom gradu...kao i druga seljacka decica koja su dosla ovde jer je cale prodao njivu i traktor i resio da obrazuje barem jedno dete. Naravno da Beograd drzi monopol, dosao si u glavni grad u metropolu...ovde cak ne mozes peske da dodjes do faksa ...koristis prevoz,taxi,a ne zapregu i retko se stize peske. ZBOG TAKVIH ,KAO STO SI TI, MI BEOGRADJANI KAO I STRANCI KOJI SVRATE, PONEKAD POMISLIMO DA NAS GRAD NIJE VISE ONAKAV KAKAV JE BIO.
kaya | 28/10/2010, 09:51
nasmejao me je ovaj tekst..ali pitam se...ko ga je napisao?
faust4ever | 28/10/2010, 10:06
Hahahaha kizo tebe sam čekao! Takvog kao što si ti sam čekao da se upeca i da krene da mi uz caps lock piše kako grad više nije kakav je nekad bio i koliko sam je veliko seljače. Ti spadaš u onu treću kategoriju, zar ne, pošto vidim kakav si nobles i koliko si uzvišen. U stvari si kao i ja, poreklom Moravac, kladim se da ti barem deda došao sa brda, ako ne ćale, vidim ti u rečima... Ti i ja se razlikujemo u tome, prijatelju moj, što ja znam ko sam i odakle potičem i što me nije sramota da to priznam. Meni to ne predstavlja problem... Čim završim sa faksom, odoh ja, da ti ne smetam više, a tebi nek ostane ovaj usrani grad i šatro metropola, guraj se u autobusu dok se vraćaš u Kaluđericu sa onim brđanima koji će doći posle mene (jer kad jedan ode, dođu njih 10) i govori "ekskjuz mi" kad te "slučajno" naguze ti tvoji stranci u istom tom prevozu.
stepskivuk | 28/10/2010, 10:06
@faust4ever -koliko vidim,ti u stvari nemas nista protiv Beograda,vec protiv ljudi u njemu...necu nikoga nazvati beogradjaninom,jer mnogi koje karakterises ovde i nisu beogradjani.
Ne volis strane reci u nazivima beogradskih lokala,ali volis da HEJTUJES.
Na kraju,ma sta mislio,i ti si deo tog i takvog Beograda...nista bolji i nista gori.
Pozdrav.
mirko senjak | 28/10/2010, 10:10
Ja sam dete iz BG aristokratcke porodice.Pradeda mi je odavde,cak je bio vlasnik nekih zgrada u centru koje su sada banke i poslovne zgrade.Kasnije su nam ,nazalost, komunisti sve uzeli i sve je postalo svacije. Ali i pored toga,obozavam moj grad,moja deca su pravi beogradjani koji , nazalost , studiraju sa takvom decom kao sto si ti i dolaze kuci puni mrznje i besa na sistem, na skolstvo, na ljude....a zanam da ih nismo tako vaspitali, jer su : "NOBLES" kako ti kazes.Ali sada vidim odakle sva ta mrznja i bes.Pravo sa sela, iz unutrasnjosti!!!!!Zao mi je sto ti ovo moram reci,jer si i ti necije dete,ali- bez obzira na to koju skolu zavrsis,kojim jezikom se budes sluzio,naglaskom,u kojoj zemji budes radio i ziveo i kolko god da budes radio na sebi iznutra i spolja- POREKLO je nesto sto ne mozes sakriti i ono govori o tebi i tvojim precima mnogo vise nego sto ti mislis, a sa tom mrznjom koju imas zivece tvoja deca, nema tu zena i mira,ako sedis kraj Morave a znas da tamo neka deca idu liftom na 25-i sprat,naravno da pozelis da vidis to.Onda dodjes,sve te uplasi, shvatis da ljudi idu na mesec...pokusas da se stopis sa okolinom,promenivsi nesto spolja...ali ARISTOKRATE te provale i ne dozvoljavaju da se ovde osecas kao svoj na svome jer to nisi,i nikada neces biti isto sto i oni- toga si postao svestan, zato si i besaman, zato mrzis...
Svi ti ljudi, nervozni i nesrecni retardi ,kako si ih nazvao, koje sreces i koji te nerviraju- NISU BEOGRADJANI-ljuti su kao i ti jer ne mogu da se uklope, gledas njih a kao da vidis sebe u ogledalu.Tako ti nama ,aristokratama, izgledas,samo da znas...ali ja moj grad volim iako ima puno, puno takvih kao sto si ti..
kiza | 28/10/2010, 10:26
brate,sto si tako ljut,majke ti?Kakva Morava????Zar zaista mislis da bih ostavio ikakav komentar da sam prepoznao "zemljka" kako vi to kazete.Covece,moj grad,moj grad,moj grad,kao tebi tvoje dvoriste oko kuce, ne dam,bre i tacka!Nema tu filozofije ,malo sam se nasao uvredjenim kad si ga pluvao ,a cujem takve komentare sa vremena na vreme...izvini ,brate,sedi u mom gradu i slobodno mrzi! Pozz
kiza | 28/10/2010, 10:26
brate,sto si tako ljut,majke ti?Kakva Morava????Zar zaista mislis da bih ostavio ikakav komentar da sam prepoznao "zemljka" kako vi to kazete.Covece,moj grad,moj grad,moj grad,kao tebi tvoje dvoriste oko kuce, ne dam,bre i tacka!Nema tu filozofije ,malo sam se nasao uvredjenim kad si ga pluvao ,a cujem takve komentare sa vremena na vreme...izvini ,brate,sedi u mom gradu i slobodno mrzi! Pozz
faust4ever | 28/10/2010, 10:28
mirko senjak - Blago tebi što ti je pradeda odavde (i meni je zapravo pradeda odavde, pa se ne hvalim) (i da, jedno pitanje - jel je to pradeda sa dedine ili sa babine strane? odakle ti je baba? želim celo porodično stablo!). Divim ti se. Divim se i tvojoj jadnoj deci koju mi iz unutrašnjosti pokvarimo u svoj svojoj mržnji i besu. Želim da ti se izvinim javno zbog naše seljačke želje za obrazovanjem i prinuđenosti da dođemo ovde da bi videli kako rade liftovi i žao mi je što moramo da ometamo obrazovanje tvojoj prepametnoj deci... I želim takođe da se izvinim tvojoj deci ako ih je nekad uvredio moj seljački naglasak i ako su mi se nekad iz sve snage smejali u facu kad kažem neku reč koja je iz mog rodnog kraja za koju oni, naravno, nikad nisu čuli. Uživaj i ti i tvoji naslednici u uklopljenosti i društvu ostalih aristokrata i želim ti da tebi i tvojoj porodici vrate sve što su uzele komunjare da biste onda mogli da budete još bogatiji i da biste mogli da kupujete više karata za koncerte klasične muzike i da biste, naravno, pravili bolje bankete i prijeme za vaše kućne prijatelje.
zubovic | 28/10/2010, 10:30
Ja sam rođen u gradu, veoma kulturnom gradu na obali mora - u Rijeci. Mada zbog te kulture sam i ovde, u Srbiji. Kultura Hrvata je da mrze Srbe, al o tom neki drugi put.
Isto kao i ti došao sam iz malog mesta u jebeni Beograd, da završim studije i da se vratim da radim. I uspeo sam !!!
Usput sam nailazio na razne "beograđančiće" koji su pokušavali da me sjebu svojim hejtom, kao "šta ćeš posle diplome, da radiš u BG-u i nama otimaš posao". Iako sam miroljubiv tip tog jednog sam našamarao na rođendanu njegove prijateljice (moje devojke) i naravno završio sa tim delom priče.
Veruj mi, nema ničeg opuštenijeg kad se vratiš kući, imaš vremena za sve. Za odlazak lekaru ti treba 15 minuta peške, ostaviš knjižicu i odeš na kafu sa društvom, vratiš se u dom zdravlja i taman si na redu, odradiš šta trebaš i ideš kući. Nema saobraćajnih gužvi, žustrih pešaka koji te mrko gledaju ako si iole bolje odeven, nadrkanih baba i deda u autobusima koji su baš sad kad je najveća gužva krenuli da na'rane golubove na plac u Grocku ili slično.
Moji roditelji nisu prodali ni kravu, ni traktor, a kamoli njivu da bi ja išao da studiram. Odvajalo se od očeve penzije i majčine plate za moje školovanje, a ja sam uspeo i radio s vremena na vreme. Sada sam inženjer elektrotehnike koji na svu sreću živi bliže Novom Sadu nego Beogradu.
faust4ever | 28/10/2010, 10:32
kizo, brate, zašto si se našao uvređenim kada sam lepo napisao (citiraću sebe):Stvarno ne mogu da razumem kako neko ko ovde nije rođen i ko ovde, u ovom usranom gradu, nije odrastao, može da voli i ceni i da se tripuje da je najbolji na svetu. Voli svoj grad (ovo važi i za mirko-senjak), kao što ja volim moje selo i pusti me da ga hejtujem u miru. Niko te nije terao da klikneš na link i da pročitaš ovo moje sranje. Peace!
faust4ever | 28/10/2010, 10:35
zubovic - Ahhhh najzad! Hvala puno! To sam čekao.... Znači ipak ima nade...
faust4ever | 28/10/2010, 10:47
Sad sam nešto provalio - jedini koji su se ovde našli uvređeni jesu "rođeni beograđani". Interesantno... Izgleda da to potvrđuje moju tezu... A gde su ostali? Nema vas...
stepskivuk | 28/10/2010, 11:39
Pa,ja sam "ostali"
Mada,istina,nisam nesto uvredjen...
Zivim odmah nadomak Beograda,mada volim za sebe da kazem da sam Sremac.
I volim Beograd,mnogo.
Beograd je velik jer je pod svoj plast primio svakog ko je zeleo da se oproba u velikom gradu.
Verujem da nisi nikad bio u Zagrebu,na primer,pa da vidis kako je tamo tesko postati zagrepcanin...
Njujork i London su metropole cija je odlika da u sebe utapaju mnogobrojne nacije,to je njihova velicina i velicina Beograda,ujedno.
Nevolja je sto je,silom prilika,Beograd postao dom mnogim nevoljnicima,koji su morali da odu iz svojih gradova...U Beograd su mnogi dosli po nuzdi,valjda zato Beograd i ne vole.
Na kraju nije kriv Beograd,vec polusvet koji je cesto glasniji od onih kulturnih.
Beograd,na kraju,ipak uvek pobedi.
jovanov123 | 28/10/2010, 11:57
Nisam uvređen,nego meni nije jasno šta si ti očekivao od prenatrpanog grada gde ima oko 2miliona prijavljenih građana,i još toliko neprijavljenih...
I sam si rekao da masovno dolaze ljudi čisto da bi živeli u bg-u samo da pobegnu iz sela...
Došao si ovde da studiraš,ili da radiš u nekoj struci to je u redu...
Meni jedino smeta kad dođe lik sa sela tek sišao sa traktora,dobie posao da slaže robu u rafove u maxiju i još se buni jer je hteo direktorski posao...
dmc | 28/10/2010, 14:02
hehe, prvo svaka cast za tekst, jer me je propisno nasmejao i ja ga vise smatram kao trenutni izliv hejta nego tvoje zivotno stanoviste, jer sam i sam takav, kada bi neko citao moj blog pomislio bi da sam zesci hejter :)
ja sam bio u velikom gradu pa silom prilika zivim u vrlo malom, probao sam da idem i u "taj Beograd", ali ja sam odabrao da tamo ne zivim, ne nuzno jer su ljudi losi, naprotiv bio mi je kul taj "beogradski duh" kako sam ga zvao, ali jednostavno slazem se sa tobom u stvarima da je previse brzo sve to za mene, i imao sam osecaj da gubim isuvise vremena na gluposti na koje nisma ni znao da moze da se izgubi toliko vremena i love (citaj prevoz, hrana i jebeno disanje ;) Sad opet, stvar je tvog izvor i onog sto zerlis, neko ko voli klubove, zezanje, urbanost BGD je super. neko ko voli planine brda i filozofiju kao ja, zalutao je tamo ;) Ja sam postao brdjanin i mogu ti reci da se ne stidim nicega, brda a i planine su me odrzala njima hvala...
A definitivno se slazem sa stepskim, da gde god odes videces ljude kakve ti budes zeleo, besne i "hejtere" ili one koji voli, koji se trude, pa ponekad i pogrese.. a ja se ne stidim svog porekla, ali iskreno ko sam ja u stvari? rodjen u SLo, pa me najurili, deda sa sela (Kosova), pradeda sa babine strane iz CG, a drugi opet negde iz Srbije.. bas me briga.. ja sam dete ove lepe Zemlje (kao planete, nisam lokal patriota ama ICH) i bitnije mi je sta cu JA da budem, a to je homo sapiens negde deleci srecu i nesrecu sa nekim ko zeli da veruje da je zivot prelep!!!. Veliki pozdrav!
mimche | 28/10/2010, 15:37
Još ne mogu da poverujem da neko otvori blog i samo pljuje i iznosi i sagleda samo i isključivo loše stvari svega na šta baci pogled ... Ali nema ni veze ... U mnogo čemu ste u pravu ali ja volim Beograd (i ne nisam iz Beograda) ... Da li postoji išta na ovom svetu o čemu Vi imate lepo mišljenje ? Zašto ne bi za promenu napisali članak o tome ?
faust4ever | 28/10/2010, 16:24
Idemo redom - stepski, verujem da je isto u svakom gradu koji broji više od 2 miliona stanovnika, jedno veliko sranje. Cela ta frustracija i leži u tome što čovek mora nužno da dođe u bg da bi tek onda potencijalno probao da pokuša da se izvuče iz sranja. A pošto to važi za svakog onda to važi i za tebe i za mene i Žiku i Peru i za najgrđrg selju i za najvećeg intelektualca koji je rođen i za još milion ljudi. To užasno nervira. Da sam imao bolje uslove za studiranje u Nišu, Kragujevcu, Kruševcu, Boru ili nekom drugom još čak manjem mestašcu, ne bih ni razmišljao o ovom gradu. Ali pošto nemam izbora i pošto to ne mogu da promenim preostaje mi jedino da hejtujem ovako javno ili da uzmem ak47 i da počnem da ubijam sve redom. A niko ne želi da se do toga dođe, zar ne?
faust4ever | 28/10/2010, 16:28
jovanov123 - Pitaš me šta sam očekivao? Iskreno da ti kažem, očekivao sam malo viši stepen civilizovanosti ali sam se gadno razočarao. Zato i jesam tako besan... Zato i imam potrebu da pljujem po tim likovima koji su sišli sa traktora i sad se bune što nisu direktori.
faust4ever | 28/10/2010, 16:32
dmc - Ti si izgleda jedini koji je provalio ko sam i šta sam... Respect za tvoj stav. Treba biti ponosan na svoje poreklo.
faust4ever | 28/10/2010, 16:42
Draga mimche, bolje poverujte. Ovde je sve u vezi hejta. Loše stvari su kao i dobre svuda. Meni je samo prekipelo, dojadilo mi je da gutam i da trpam sve što je negativno tamo negde u malom mozgu kad mogu sve lepo da izbacim napolje i onda mirne duše nastavim svoj život. Ako hoćete odgovor na Vaše pitanje, evo ga - Da, ima stvari na ovom svetu o kojima ja imama lepo mišljenje, ali to je samo moje nebitno mišljenje i neću ga iznositi na ovom mestu. Zašto bih to radio? Da bi mi neko rekao da imam lepo mišljenje? Ali ja to već znam. Tako da ću ovde ipak samo hejtovati.
mimche | 28/10/2010, 17:00
Naravno da nema potrebe za potvrdama ali meni je bilo teško da poverujem da uopšte možete da imate lepo mišljenje o nečemu ... Ali kada već kažete da imate moraću da Vam verujem ... Ipak se nadam da ću u prolazu primetiti i po koji pozitivan članak ! Stvarno se nadam ...
luckyclick | 28/10/2010, 20:02
Nisam rođena u Beogradu,ali živim u ovom gradu dugo.Uprkos tome, ovako nešto prvi put čujemi, moram priznati da sam se po prvi put osetila prozvano čitajući tvoj tekst i komentare. Ali lično milsim ,da to nema veze sa tim gde si rođen,svog porekla se nikada nisam stidela,jer sam bila svestna uvek ,koliko vredim i gde mi je mesto.A logika bolje prvi u selu nego zadnji u gradu mi je najveća glupost koja postoji,pa smatram da nije dobro da bude vodilja u životu.Ali svako vidi ono što želi i u skladu sa time pravi izbore, pa se onda pita "Zašto se to meni stalno dešava?"
Slažem se da svako ima pravo na svoje mišljenje,ali tvoj stav MRZIM je nešto od čega nikada nećeš moći da pobegneš,jer je on sastavni deo tebe,a kako već svi znamo od sebe čovek nikada ne uspe da pobegne...
Ragazza dell' Aqua | 28/10/2010, 22:19
Nemojte da lazete i da govorite da ste stare gradske porodice. Ovo je zemlja stalnih preokreta,a svaki novi preokret donosi nove gospodare i bogatase,gradske porodice. Ako ste to ikada smatrali da ste bili ili ste,zanima me samo koliko dugo ta bajka traje? Da ne spominje vasu divnu djecu i njihovu patnju na fakultetima menadzmenta i ostlih sranja na kojima placate svaki jebeni ispit jer vasa djeca nikada ne mogu da se koncentrisu pored nas seljaka na ucenje! A znate li mozda ko to trune po citaonicama i studentskim domovima? Vasa dijeca? Ma kako da ne! Jebe se njima za to! To su debili komercijalnog doba i lutke globalizacije. Vrhunac je svega djevojka koja mi je rekla na jednom koncrtu u NS: "Znas, ja sam iz STARE BEOGRADSE PORODICE, a vi iz Bosne se ne razlikuje te toliko od ljudi zi Beograda"
U slijepom pokusavnju da BG bude moderan grad danasnjice, dosli smo do toga da gledmo bezlicne zgrade, trgovacke centre i ostala sranja (restorane necu da spominjem, za to me je vec sramota, jer na vasem stolu sada stoji RESERVATION i narucuje te iz MENU)...
Roditelji su mi rodjeni u Beogradu, a sada zivimo u malome gradu u Bosni. Oni se bave poljoprivredom, a ja se ponosim njihovim izborom... Ja mirne duse mogu da stanem iz njihivog rada i znam tacno odakle sam, a vi ne mozete da stanete iz svojih djedova koji su bili advokati i trgovci nekada davno kada su skidali kozu sa ledja postenom seljaku. Sto je najgore od toga danas nema nista jer ste sve u medjuvremenu spiskali pa vam ostaje samo da pricate o tome.
Samo da kazem za prosli put Faustu savrseno sam sjesna da ne mogu nikoga promjeniti osim sebe. Tako da necu ni pokusavati da uticem na tebe. Meni je ovo samo zabava, diskusija i ubijanje slobodnog vremena kojeg svakako ima previse, ali uopse i nema...
faust4ever | 29/10/2010, 01:49
luckylick - kako god, mrzi me da se raspravljam više sa svima vama... Live long and proper.
faust4ever | 29/10/2010, 01:54
Ragazza dell' Aqua - O tome ti pričam sve vreme. Svaka ti je na mestu. Tebe sam odmah zgotivio, čim si se smejala svojim zemljacima. U tome i jeste fora. To i jeste cilj svega ovoga. Ili se istripuješ i primiš ili jednostavno uživaš ili kažeš "kako god...".
shadowdancer | 07/11/2010, 19:15
Hmm...Gledajuci sa tacke ljudske psihe i interakcije napisao si sjajan clanak - izazvao si buru emocija apsolutno nicim. Cini mi se da deo tvojih pitanja je vec odgovoren kasnije u tekstu (npr zasto je BGD toliko veliki a onda pises kako dolaze ljudi odasvud i iznajmljuju najjeftinije sobice na sve daljoj periferiji; mada to pitanje treba postaviti komunistickoj Jugoslaviji). Ovaj tekst je toliko kontradiktoran da ne razumem zasto su se beogradjani nasli prozvanim, jer ja nisam.Za mene je BGD moje selo: i ja mogu da ostavim knjizicu kod mog 'lokalnog' lekara u DZ, da se vratim za pola sata, da imam lokalni kafic za lokalno drustvo itd... Iako vec par godina zivim u NL.
Jedini pravi komentar koji bih ti zeleo reci jeste: mozes da ne volis BGD iz milion razloga, ali ako vec jesi tu dosao da bi od BGD-a nesto dobio onda moras taj isti BGD ispostovati. Ne moras ga voleti ali ga moras ispostovati. Kao sto i tvoja sadasnja/buduca supruga treba da postuje tvoje roditelje i vas/njihov nacin zivota, odnosno ti njene najblize koliko god ih ne voleo. Kao sto ja moram da postujem NL iako licno mogu misliti sta god hocu... To je nesto sto ja iz tvog teksta, sa onakvim pridevima dodeljenim BGD-u, to ne mogu da vidim.
A kad dobijes to po sta si dosao slobodan si da ides gde god hoces ali si slobodan i da ostanes u tom istom BGD po kojem sad toliko oplices...
heartworm | 31/12/2010, 17:07
Svaka čast Faust4ever!
Haha,iskreno..baš sam se zabavila čitajući tvoj post i sve komentare.I,da,slažem se u mnogo toga sa tobom.Verovatno zato što sam i ja iz unutrašnjosti,i što sam bila student u Beogradu.I čitajući tvoj post,sećam se tih dana,provedenih u BG-u.I zaista je sve bilo tako,kako ti sada doživljavaš.Ne mogu reći da preteruješ u svom izjašnjavanju,jer bih lagala.Ko nije bio student u Beogradu,odnosno došao trbuhom za kruhom u Beograd ili nekim drugim povodom,proveo neko vreme u njemu,neće te ni razumeti.Onaj ko se iskreno namučio po studentskim domovima,deleći sobu sa cimerima i ,,ilegalcima,, ručao u menzi,spremao ispite po zagušljivim čitaonicama,onda živeo kod nekih baba i deda stanodavaca,koji su se lepo obogatili na račun nečije želje da postane čovek i da postane neko i nešto zahvaljujući svom školovanju.
Nego,da ne dužim..i da rezimiram..potpuno se slažem sa tobom,tu nema dalje diskusije.
Medjutim,ono što je meni privuklo pažnju je kraj tvog posta..u kome bi ti želeo da se vratiš u manje mesto,da živiš,radiš..itd..i onaj deo ,,gde ću moći da pokažem svoje znanje,da se moja diploma vrednuje,,..itd..Iskreno,ne znam šta studiraš,mada to je manje bitno.Svestan si gde živimo,da je stanje zaista teško i da sve više liči na puko preživljavanje.Samim tim,verujem da znaš da je situacija znatno teža u manjim mestima (tzv.unutrašnjosti) i da je teže doći do posla i sl.I onda se vraćamo ponovo na taj ozloglašeni Beograd (ja ga inače zovem Sivograd) i mogućnostima koje on pruža.Nažalost (na sreću) ipak su veće šanse i mogućnosti koje dotični ,,velegrad,, pruža.Naročito za onaj deo ,,da pokažem svoje znanje i da moja diploma bude nagradjena,,.
Ti si sada student..maa videćeš sve to i sam,kad diplomiraš..tek kreću Tantalove muke.
Ono što mogu da ti poručim (a sve ovo pišem iz nekog svog iskustva) je ..guraj samo napred! Završi svoje studije,idi redom,stepenik po stepenik.A,onda,ko zna..možda odeš da živiš i radiš negde van granica Srbije.I što dalje od Beograda :))
Pozdravljam te!
SvetkaGaba | 04/06/2022, 10:54
Ziel dieser systematischen Übersichtsarbeit war es, den aktuellen Stand des Wissens über die Auswirkungen des Konsums von natürlichem und biosynthetischem GABA auf Stress und Schlaf zu ermitteln. Insgesamt ergab unsere Literaturübersicht, dass es eine geringe bis mäßige Evidenz für die Stresswirkung von GABA (aufgrund der Tatsache, dass es mehr Studien mit positiven Ergebnissen gibt) und eine geringe Evidenz für die Schlafwirkung von GABA gibt. https://svetka.info/vad-ar-gaba-tillskott-svenska.html Wir wissen noch nicht, wie sich GABA auf das Gehirn auswirkt, aber wir haben gute Beweise dafür, dass es das tut. Mehrere Studien haben gezeigt, dass bei Patienten, die GABA mit der Nahrung zu sich nehmen, die Stressmarker abnehmen.
Moje ime je Oluja, moje ime je Bes! Stojim pred kapijom Mržnje noseći u desnoj ruci vagu Pravde, u levoj pero Zmije, spreman da opečem svakoga ko mi stane na put razuma!
****
Normalni Čitaoče, ti koji bacaš vreme svoje čitajući ove strane, ostaj zgrožen nad istinom, plači i tuguj nad ljudskom glupošću i prostodušnošću, hejtuj sa mnom iz dubine svoje duše i nadaj se boljem sutra!
****
Retarde, ti koji si pogođen rečima mojim pogrdnim uperenim protiv tvog majmunskog intelekta, shvati da si glup i prihvati svoju sudbinu ili zauvek ćuti sputan svojim neznanjem mrzeći moju Mržnju!
« | Oktobar 2010 | » | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Re: Ahh, taj Beograd...
jovanov123 | 28/10/2010, 01:42
ako ti toliko smeta Beograd i život u njemu,zašto ne studiraš negde drugde?